Muka Surat

Wednesday 19 September 2012

KURSUS-KURSUS ANJURAN PERHIJAM 2012/13

ÏÑ$ÝÅLLÂH  PERHIJAM akan mengadakan KURSUS ASAS PERAWATAN KOMPLEMENTARI  bagi mereka yang ingin menceburi bidang perubatan alternatif dan komplementari mulai JANUARI 2013 yang akan datang dengan modul-modul seperti:
  • Anatomi dan Fisiologi asas
  • Asas Diagnos (Saraf Tapak Tangan dan Iridologi)
  • Refleksologi / Kiropraktik Asas
  • Bekam Sunnah
Kursus di atas termasuk teori dan praktikal akan mengambil masa 1 minggu berterusan.

Sementara itu, untuk mereka yang telah pun mengikuti kursus Bekam Asas (Bekam Sunnah) anjuran PUSAT LATIHAN & RAWATAN HOLISTIK NURUL IMAN; boleh mengikuti PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT yang akan diadakan pada 7hb OKT 2012 di Pantai Permai (Belakang RTM) mulai jam 9:00 pagi hingga 2:00 petang sebagai syarat untuk melayakkan mereka mendapat pengiktirafan sebagai PERUNDING KESIHATAN PERUBATAN KOMPLEMENTARI dari KKM melalui PERHIJAM.

Satu majlis diskusi buku "PENYEMBUHAN PENYAKIT KAEDAH BEKAM CARA RASULULLAH S.A.W." karangan Syihab Al Badri Yasin akan diadakan di Seremban pada 20hb OKT, 2012 (Tentatif). Dalam program pertama yang telah diadakan di Ibu pejabat PEHRIJAM pada 18hb Mac, 2012, Ustaz Abd Hadi dari Seremban telah diberi penghormatan untuk mempengerusi majlis tersebut.

Sebagai satu langkah untuk memperkenalkan bekam sunnah kepada masyarakat di Malaysia, PERHIJAM membuka peluang kepada mana-mana badan NGO, KOPERASI dan lain-lain badan untuk bekerjasama mempromosikan BEKAM SUNNAH ini di tempat mereka. Untuk maksud tersebut mereka boleh menghubungi setiusaha PERHIJAM untuk membincangkan perkara tersebut dengan lebih terperinci.

No comments:

Post a Comment